کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> 2 جواب درباره طول عمر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























مائــده الهی

                                              بسم الله الرحمن الرحیم

                                 نمایش تصویر در وضیعت عادی

بعضی افراد نسبت به اصل طول عمر و بعضی نسبت به طول عمر برخی موجودات خاص ایرادات و اشکالاتی دارن.طولانی بودن عمر پدیده ی محالی نیست چون اموری که محال هستن رو میشه به چند دسته تقسیم کرد.1. کارایی که ذاتاً و عقلاً محال هستن مثل اینکه دو دو تا بشه چهار تا. 2. چیزایی که عرفاً محالن مثل اینکه یه نفر با لباس زیر به اداره بره سر کارش. 3. بعضی امور محال وقوعی هستن یعنی اینکه عقل و عرف اونا رو محال نمیدونه ولی تا حالا اتفاق نیفتادن مثل اینکه دریایی از آب هویج داشته باشیم. اصل طول عمر هم به هیچ کدوم ازین اقسام محال نیس. چون ما نمونه های طول عمر رو در مورد جمادات و گیاهان و انسانها داریم. اول باید ببینیم این اشکال طول عمر ،از طرف چه کسایی مطرح میشه.اگه از جانب افراد ماتریالیست و مادی باشه یجور باید جواب داد و اگه از طرف خداپرستان جهان مثل مسیحیان و یهودیان و اهل تسنن باشه ،جوابش فرق میکنه. حالا ما به هر دو دسته به طور خیلی خلاصه جواب میدیم.

جواب اشکال افراد مادی گرا نسبت به طول عمر:ساخته های انسان مثل اتومبیل،لامپ برق و.... عمرشون تقریباً مشخص و معیّنه که اگه خوب از اونا مراقب بشه مقدار بیشتر و اگه بد نگهداری بشن کمتر عمر میکنن.موجودات طبیعی چطور؟ آیا اونا هم عمر طبیعی ثابتی دارن؟تحقیقات نشون داده که حد ثابت عمر طبیعی در مورد موجودات زنده باطله.با آزمایشهای مختلف دانشمندان تونستن قوانینی رو کشف کنن که عمر برخی موجودات رو تا 12 برابر و عمر نوعی مگس میوه رو تا 900 برابر افزایش میده.جواب اشکال افراد خداپرست نسبت به طول عمر:علاوه بر پاسخ قبلی باید به این دسته از افراد گفته بشه ، شما که قدرت خداوند رو حاکم بر قوانین طبیعی می دونین چرا طول عمر زیاد رو غیر ممکن یا غیر طبیعی می دونین؟شفا دادن بیماران غیر قابل علاج از نظر فن پزشکی و زنده کردن مردگان بوسیله ی حضرت عیسی علیه السلام ،معجزات خارق العاده حضرت موسی علیه السلام با یه تکه چوبی به اسم عصا و....آیا اینها و نمونه هایی ازین قبیل خارج از قدرت خدا هستن؟ مسلماً نه! جالب اینکه مسیحیان امروز معتقدن دشمنان، مسیح رو به دار زدن و کشتن و دفن کردن و مسیح پس از چند روز از بین مردگان برخاست و به آسمان رفت و هم اکنون هم زنده هست. مسلمانان هم گرچه به دار آویخته شدن و قتل آن حضرت رو -طبق گفته ی قرآن-قبول ندارن ولی اون حضرت رو هم اکنون زنده می دونن.چطور در مورد زنده بودن حضرت عیسی علیه السلام این امر محال نیست اما در مورد یک عمر طولانی کمی بیش از 1000 سال محال و غیر منطقی شمرده میشه؟!

 

عمر طولانی حضرت نوح علیه السلام را هم باید به این موارد اضافه کنیم که صریحاً در آیه ی 14 سوره  ی عنکبوت وارد شده: فلبث فیهم الف سنة الا خمسین عاماً.پس در بین آنها 1000 سال بجز 50 سال درنگ کرد. شگفت انگیزه که گروهی همه این موارد رو قبول میکنن ولی وقتی با عقیده ی شیعه در مورد عمر طولانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف رو برو میشن متعجبانه سرشون رو به علامت انکار تکون میدن و به تمسخر میگیرن.!!و این چیزی نیست مگر سیاست یک بام و دو هوا !وقتی می تونیم از این برخوردهای غیر منطقی بپرهیزیم که خودمونو از قید تعصبهای خاص و عادات و رسوم باطلی که با اون خو گرفته ایم آزاد کنیم و تنها تسلیم دلیل و منطق باشیم. 


نوشته شده در یکشنبه 90/4/26ساعت 4:40 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak