کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> کلامی با برادران و خواهران اهل تسنن راجع به غدیر - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























مائــده الهی

                                   بسم الله الرحمن الرحیم

                                نمایش تصویر در وضیعت عادی

سلام بر شما ...سالروز نزول آیه تبلیغ رو به شما و همه مسلمین جهان تبریک میگم.این روزها یه جنب و جوش خاصی بین بخشی از مسلمین وجود داره که چه بسا سؤالاتی رو برای دیگر فرقه ها از مسلمین به دنبال داشته باشه. لابد حدس زدید راجع به چه موضوعی میخوام با شما صحبت کنم. بله راجع به این آیه شریفه : یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرین. اى پیامبر! آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً(به مردم) برسان! و اگر نکنى، رسالت او را انجام نداده‏اى! خداوند تو را از(خطرات احتمالى) مردم، نگاه مى‏دارد؛ و خداوند، جمعیّت کافران(لجوج) را هدایت نمى‏کند.( مائده 67)

 البته منظورم این نیست که سایر مسلمونا نمیدونن چه خبره و چه اتفاقی افتاده ،بلکه منظورم اینه که شاید از خودشون سؤال کنن چرا  شیعیان این همه به این روز اهمیت میدن مگه غیر از اینه که پیامبر خدا اون روز علی ابن ابی طالب رو به عنوان دوست خودش (نه چیز دیگه ای مثل جانشین و خلیفه )به همه مردم معرفی کرد و مردم هم شنیدند و قبول کردن. حتی اینکه خلیفه اول و دوم هم این دوستی رو به علی ابن ابی طالب تبریک گفتن.

 برم سر اصل مطلب: در مورد این آیه نظرات مختلفی داده شده اما با وجود اختلافاتی که بین اهل تسنن درباره موضوعی که پیامبر مأمور به ابلاغش شد وجود داره ولی همه اینو قبول دارن که این آیه در راه برگشتن از حج و در سرزمین خم نازل شده. من این پست رو زدم تا چند تا سؤال از برادران و خواهران اهل تسنن بپرسم. ممنون میشم بدون تعصب و ناراحتی جواب منو بدن.

 1-مگه کدورتی بین رسول خدا و علی ابن ابی طالب بوده که خواستن با این کار رفع شبهه کرده باشن؟

 2-آیا اگه قرار باشه جانشینی برا پیامبر خدا صلوات الله علیه و آله وجود داشته باشه چه کسی در تعیین این جانشین حق و اولویت داره و چرا؟ الف-خداوند     ب-پیامبر     ج-مردم     د-گزینه ب و ج

3-رسول خدا نسبت به سرنوشت امت اسلام بعد از خودشون ،بیشتر نگران بودن یا اصحاب؟          

 4-نمیدونم با چه عبارتی سؤال سومم رو مطرح کنم. امیدوارم فکر نکنید که نعوذ بالله قصد توهین دارم،نه فقط در حد یه سؤاله. آیا پیامبر خدا عاقلتر بود یا ابوبکر؟ قطعاً جواب اینه که رسول خدا عاقلتر بود.خب منم سؤالم اینه که پس چرا اون چیزی که به ذهن ابوبکر در تعیین خلیفه بعد از خودش رسید به ذهن پیامبر خدا نرسید؟

 منتظر جواب شما هستم...

 


نوشته شده در یکشنبه 90/8/22ساعت 10:6 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak