کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> پاسخ به یک شبهه درباره گرما در روز عاشورا - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























مائــده الهی

                               بسم الله الرحمن الرحیم

                           نمایش تصویر در وضیعت عادی

سؤال: طبق محاسبات انجام شده واقعه عاشورا در 21 مهرماه اتفاق افتاده است. بنابراین گرمای سوزانی که بعضاً تا 70 درجه گفته اند چطور قابل توجیه است؟

* جواب * الف: بعضی افراد ناآگاه و یا مغرض با عنوان کردن درجه گرمای بالا و طبیعتاً غیر معقول برای هوای آن زمان در کربلا سعی دارند این طور به مخاطب خود القاء کنند که اگر نگوئیم اصل ماجرای کربلا ،حد اقل توصیفاتی که از  واقعه عاشورا  می شود توصیفاتی افسانه ای است و سایر اتفاقات و توصیفاتی هم که در مورد این واقعه صورت می گیرد از همین قبیل است. اولاً باید بگوئیم این که  گفته شده  درجه حرارت هوا در آن روز 70 درجه بوده، یک غلوّ می باشد که توسط دشمنان دانا و یا دوستان ناآگاه نقل  شده. وگرنه معلوم است که دمای گرم ترین نقاط  گرمسیر کره زمین هم به 70 درجه نمی رسد. ضمن این که برای ایجاد عطش در یک شخص نبودن آب  و فعالیت های شدید  به هنگام جنگیدن  با وسائل جنگی آهنین مثل شمشیر و زره  در هوای گرم و خشک  عراق کافیست با توجه به این که در عراق دو فصل آب و هوائی وجود دارد: 1-فصل گرم و خشک : از اواسط بهار آغاز و تا اواسط پاییز ادامه دارد2-فصل معتدل : از اواسط پاییز آغاز و تا اوایل بهار ادامه دارد. (1) که واقعه عاشورا در فصل گرم و خشک اتفاق افتاده است.

 ب: واقعه عاشورا اگر در خوش آب و هوا ترین مناطق کره زمین هم اتفاق می افتاد و یا اگر حضرت سیدالشهداء علیه السلام و یاران با وفای ایشان با لبی سیراب به شهادت می رسیدند باز هم چیزی از ارزش کار آن امام بزرگوار کم نمی کرد. چرا که آن حضرت با این کار اسلام و امت جدّ خود را از نابودی حتمی نجات داد و مظلومیت حضرت فقط در عطشان بودن او منحصر نمی شود چرا که عطش حضرت به شنیدن لبیک از عطش او نسبت به آب بیشتر بود. کسانی هم که می خواهند با طرح این مسائل حادثه عاشورا را به بیراهه بکشانند گویا نخوانده اند که:  یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون  آنها مى‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولى خدا جز این نمى‏خواهد که نور خود را کامل کند، هر چند کافران ناخشنود باشند! (توبه 32)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- http://www.s-moosavi.com/atabat/15-kazemein-other/111-iraq.html

 


نوشته شده در دوشنبه 90/9/14ساعت 10:25 صبح توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak