کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> وجود لعن در زیارت عاشورا - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























مائــده الهی

                           بسم الله الرحمن الرحیم

                             نمایش تصویر در وضیعت عادی

واژه لعن در لغت به معنای «طرد نمودن و دور ساختن از روى خشم است که در آخرت کسانى که مشمول این واژه هستند به عقوبت میرسند و در دنیا از رحمت و توفیق الهى بریده و محرومند.»(المفردات- ماده ی لعن) برخی افراد تصور می کنند وجود لعن در زیارت عاشورا نشانه این است که این زیارت از ناحیه امام معصوم علیه السلام گفته نشده است،

بلکه از دعاهائی می باشد که علمای شیعه آن را گفته اند و یا حد اقل این که لعن های زیارت عاشورا ساخته و پرداخته غیر معصوم است. چرا که خداوند ارحم الراحمین است و حجت او نیز زبان به لعن کسی باز نمی کند.اما حقیقت این است که افراد و گروه هایی در قرآن و روایات مورد لعن قرار گرفته اند که یا ظالم بوده اند و یا کافر و یا منافق .و در اینجا چند نمونه از  کسانی را که در قرآن مورد لعن واقع شده اند می آوریم و سپس به برخی از  لعن های موجود در زیارت عاشورا می پردازیم.

 1- کتمان کنندگان حقیقت : إِنَّ الَّذینَ یَکْتُمُونَ ما أَنْزَلْنا مِنَ الْبَیِّناتِ وَ الْهُدى‏ مِنْ بَعْدِ ما بَیَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِی الْکِتابِ أُولئِکَ یَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَ یَلْعَنُهُمُ اللاَّعِنُونَ  کسانى که دلایل روشن، و وسیله هدایتى را که نازل کرده‏ایم، بعد از آنکه در کتاب براى مردم بیان نمودیم، کتمان کنند، خدا آنها را لعنت مى‏کند؛ و همه لعن‏کنندگان نیز، آنها را لعن مى‏کنند؛ (بقره 159) 2- قاتل مؤمن : وَ مَنْ یَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فیها وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظیماً  و هر کس، فرد باایمانى را از روى عمد به قتل برساند، مجازاتِ او دوزخ است؛ در حالى که جاودانه در آن مى‏ماند؛ و خداوند بر او غضب مى‏کند؛ و او را از رحمتش دور مى‏سازد؛ و عذاب عظیمى براى او آماده ساخته است. (نساء 93)

 3- ستمگر و متجاوز :  لُعِنَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ بَنی‏ إِسْرائیلَ عَلى‏ لِسانِ داوُدَ وَ عیسَى ابْنِ مَرْیَمَ ذلِکَ بِما عَصَوْا وَ کانُوا یَعْتَدُون کافران بنى اسرائیل، بر زبان داوود و عیسى بن مریم، لعن(و نفرین) شدند! این بخاطر آن بود که گناه کردند، و تجاوز مى‏نمودند. (مائده 78) 4- اذیت کننده خدا و رسول : إِنَّ الَّذینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهیناً  آنها که خدا و پیامبرش را آزار مى‏دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته، و براى آنها عذاب خوارکننده‏اى آماده کرده است. (احزاب‏57)

  و اما عده ای از کسانی که در زیارت عاشورا لعن شده اند: 1- بنیان گذاران ظلم : فلعن الله امّة اسّست اساس الظلم و الجور علیکم اهل البیت . پس لعن و دور از رحمت خداوند باد آن گروهی که پایه ظلم و ستم بر شما اهل بیت را بنا نهادند.آیا حسین بن علیه علیهما السلام از اهل بیت و اصحاب کساء نبود؟ 2- شادی کنندگان به جهت کشتن حسین بن علی علیهما السلام : و هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان بقتلهم الحسین صلوات الله علیه. اللهم فضاعف علیهم اللعن منک و العذاب الالیم. و این (عاشورا) روزیست که خاندان زیاد بن ابیه  و خاندان مروان به سبب کشتن حسین که درود خداوند بر او باد  شادمانی کردند.خداوندا لعن و عذاب خودت را بر آنان چندین برابر کن.

 ذکر این نکته نیز خالی از فائده نیست که چند نفر ادعا کردند که  پدر زیاد می باشند و معاویه او را برادر خود خواند و مروان کسی است که پیامبر خدا او را از مدینه بیرون کرد ولی عثمان دوباره او را به مدینه آورد و به او پست و مقام داد. آیا کشتن خامس آل عبا و سید شباب اهل بهشت شادمانی دارد؟  آیا کسانی که در زیارت عاشورا لعن شده اند کسانی غیر از تجاوزگران و ظالمین و اذیت کنندگان خدا و رسول بودند؟ اگر این افراد مستحق لعن نباشند پس چه کسانی مستحق لعن خواهند بود؟   «اَللَّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ اَللَّهُمِّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَابْنَ مَرْجانَةَ  وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ


نوشته شده در چهارشنبه 90/9/23ساعت 9:53 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak