کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> چرا اعتقادات بعضی از ما ضعیف است؟ - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























مائــده الهی

                              بسم الله الرحمن الرحیم

                               نمایش تصویر در وضیعت عادی

در ابتدا، 9 دی ،سال روز همبستگی و بیعت با ولایت را به همه عزیزان ولایت محور تهنیت عرض می نمایم. اعتقادات افراد بخش مهمی از زندگی آنها را تشکیل می دهد . به حدی اعتقادات نقش کلیدی در زندگی انسان دارد که می توان به جرأت گفت که هیچ کاری از انسان سر نمی زند مگر این که یک نوع اعتقاد ، از آن کار پشتیبانی می کند.

نقش اعتقاد در کارهای اشخاصی که کارهای خوب و پسندیده انجام می دهند واضح است و نیازی به توضیح ندارد. اعتقاد به خداوند و معاد روز قیامت در انجام کارهای این نوع افراد دخالت زیادی دارد. اما افراد مذهبی را هم سراغ داریم که کارهای ناپسند انجام می دهند. آیا آنان به خدا و روز جزا معتقد نیستند؟ در حالی که می بینیم آنان نماز می خوانند و روزه می گیرند. حقیقت مطلب این است که چنین افرادی نه این که معتقد نباشند ،بلکه اعتقاد آنان ساخته ذهن خود آنهاست. بیشتر افراد خداوند و روز قیامت را آن طور قبول دارند که خودشان دوست دارند.مثلا وقتی به کسی که گناهی را انجام می دهد می گوئی: مگر خداوند را حاضر و ناظر نمی دانی که مرتکب چنین گناهی می شوی ؟

در پاسخ می گوید: چرا ،خداوند و روز معاد را قبول دارم ولی خداوند ارحم الراحمین است. او مرا می بخشد. خدا سخت گیر نیست و از این قبیل تعریفاتی که خود برای خداوند در ذهن ساخته و پرداخته است. به نظر می رسد برای خلاصی از این معضل و مشکل باید خداوند را طوری شناخت که او خود را آنگونه معرفی کرده است . آیا بهتر نیست که ما اعتقادات خود را بر اساس واقعیات ،درست کرده و به آنها نظم و شکل بدهیم؟ آیا اگر در ذهن خود تصویری که از روز قیامت ترسیم می کنیم همان گونه باشد که هست به نجات نزدیک تریم یا آنگونه که مورد پسند خودمان است؟ به نظر شما ما کی می توانیم درست،با مشکلات و حوادث زندگی دنیا و آخرت برخورد کنیم؟ بیائید خدا را آنگونه بشناسیم و به او معتقد باشیم که او خود را آنگونه معرفی کرده است. در پست بعدی انشاءالله برخی مطالب راجع به  صفات خداوند کریم تقدیم شما خواهد شد.


نوشته شده در جمعه 90/10/9ساعت 4:31 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak