کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> عنایت امیرالمومنین علیه السلام به عزاداران - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























مائــده الهی

                               بسم الله الرحمن الرحیم
نجف

شهید آیت الله دستغیب : در اوقات مجاورت حقیر در نجف اشرف در ماه محرم، سنة 1358 از طرف حکومت عراق اکیداً از قمه زدن و سینه زدن و بیرون آمدن دستجات منع شده بود، شب عاشورا برای این که در حرم مطهر و صحن شریف سینه زنی نشود از طرف حکومت اول شب درهای حرم و رواق را قفل کردند و هم چنین درهای صحن را و آخرین دری که مشغول بستن آن شدند در قبله بود و یک لنگه آن را بسته بودند که ناگاه جمعیت دسته سینه زن هجوم آورده وارد صحن شده و رو به حرم مطهر آوردند درها را بسته دیدند در همان ایوان مشغول عزاداری و سینه زنی شدند.

ناگاه عده ای شرطی با رئیس آنها آمده و آن رئیس با چکمه ای که بر پا داشت در ایوان آمده و بعضی را می زد و امر کرد آنها را بگیرند، سینه زن ها بر او هجوم آوردند و او را بلند کرده و در صحن انداختند و سخت او را مجروح و ناتوان ساختند و چون دیدند ممکن است قوای دولتی تلافی کنند و بالاخره مزاحمشان شود، با کمال التجا و شکستگی خاطر، همه متوجه در بسته حرم شده و به سینه می زدند و می گفتند «یا عَلی فُکَّ الْبابَ» ای امیرالمومنین( ما عزادار فرزندت هستیم) در را باز کن.

پس در یک لحظه، تمام درهای حرم و رواق و صحن گشوده گردید و بعضی موثقین که مشاهده کرده بودند برای حقیر نقل کردند که میل های آهنین که بین درها و دیوار بود وسط آنها بریده شده بود. و بالجمله سینه زنان وارد حرم مطهر می شوند، سایر نجفی ها که باخبر می شوند همه در صحن و حرم جمع می شوند و شرطی ها پنهان می گردند.موضوع را به بغداد گزارش می دهند دستور داده می شود که مزاحم آنها نشوید. در آن سال در نجف وکربلا  بیش از سال های گذشته اقامه عزا شد و این معجزه باهره را شعرا در اشعار خود نقل نموده و منتشر ساختند.

معجزات امام حسین علیه السلام-عزیزی

 


نوشته شده در پنج شنبه 91/8/25ساعت 8:5 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak