کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> سنّت الهی و انقلاب اسلامی ایران - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























مائــده الهی

                                            بسم الله الرحمن الرحیم

سی و چهار سال قبل در چنین روزهائی حرکت الهی ای به ثمر نشست که نوید بخش افق جدیدی در نگرش به آینده جهان بود. در هر زمان هر حرکت انقلابی که انجام می گیرد به طور طبیعی یک سری رویش ها و ریزش هائی را به همراه خود دارد که بر اثر انگیزه ها و علل خاصی پدید می آیند. طبعاً انقلاب اسلامی ایران هم از این قانون طبیعی و اصل مسلّم استثناء نبوده و از ابتدای انقلاب اسلامی دچار چنین قانون و قاعده ای شده است. آیا این قانون مخصوص انقلاب های اسلامی و الهیست و یا اینکه همه انقلاب ها چه الهی و چه طاغوتی دچار چنین چیزی هستند؟ در این مختصر نمونه ای از انقلاب های الهی که بعداً دچار رویش و ریزش شدند را که در قرآن کریم به آن اشاره شده ، همراه با تطبیق آن با اوضاع امروز انقلاب اسلامی می آوریم .

قالُوا أُوذینا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِیَنا وَ مِنْ بَعْدِ ما جِئْتَنا قالَ عَسى‏ رَبُّکُمْ أَنْ یُهْلِکَ عَدُوَّکُمْ وَ یَسْتَخْلِفَکُمْ فِی الْأَرْضِ فَیَنْظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ گفتند: «پیش از آنکه به سوى ما بیایى آزار دیدیم، (هم اکنون) پس از آمدنت نیز آزار مى‏بینیم! (کى این آزارها سر خواهد آمد؟)» گفت: «امید است پروردگارتان دشمن شما را هلاک کند، و شما را در زمین جانشین(آنها) سازد، و بنگرد چگونه عمل می‏کنید!» (1)

 «خداوند متعال  در این آیه شریفه، شکوه و گله‏ هاى بنى اسرائیل را از مشکلاتى که بعد از قیام حضرت موسى علیه  السلام با آن دست به گریبان بودند، منعکس می‏سازد و می‏گوید: آنها به پیامبر خود گفتند: پیش از آنکه تو بیایى ما را آزار می‏دادند، اکنون هم که آمده‏اى باز آزارها هم چنان ادامه دارد پس کى گشایشى در کار پیدا مى ‏شود؟ (قالُوا أُوذِینا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِیَنا وَ مِنْ بَعْدِ ما جِئْتَنا) گویا بنى اسرائیل مثل بسیارى از ما مردم انتظار داشتند که با قیام حضرت موسى علیه السلام یک شبه همه کارها روبراه شود، فرعون از بین برود، فرعونیان نابود شوند و کشور پهناور مصر با تمام ذخائرش در اختیار بنى اسرائیل قرار گیرد، همه اینها از طریق اعجاز، صورت گیرد و گردى هم به صورت بنى اسرائیل ننشیند.

ولى آن حضرت به آنها فهماند با اینکه سرانجام پیروز خواهند شد، اما راه درازى در پیش دارند، و این پیروزى طبق سنت الهى در سایه استقامت و کوشش و تلاش بدست خواهد آمد، همانطور که آیه مورد بحث مى‏فرماید: موسى گفت امید است پروردگار شما دشمنتان را نابود کند و شما را جانشینان آنها در زمین قرار دهد (قالَ عَسى‏ رَبُّکُمْ أَنْ یُهْلِکَ عَدُوَّکُمْ وَ یَسْتَخْلِفَکُمْ فِی الْأَرْضِ).ذکر کلمه عسى (شاید و امید است) همانند کلمه لعل که در بسیارى از آیات قرآن آمده است، در حقیقت اشاره به این است که این پیروزى و موفقیت، شرائطى دارد که بدون آن شرائط، به آن نخواهید رسید.

و در پایان آیه مى ‏فرماید: خداوند این نعمتها را به شما خواهد داد و آزادى از دست رفته را به شما برمى‏ گرداند، تا ببیند چگونه عمل خواهید کرد.(فَیَنْظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ).یعنى پس از پیروزى، دوران آزمایش شما شروع خواهد شد، آزمایش ملتى فاقد همه چیز که در پرتو هدایت الهى همه چیز را پیدا کرده است.» (2)

و اینک این سنت الهی همان طور که در طول تاریخ وجود داشته ،در این انقلاب اسلامی نیز حکایت همچنان باقیست. به امید تسلیم پرچم توحید، به دست حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف.

                         اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

.....................................................
1. اعراف، آیه 129.
2. تفسیر نمونه، ج‏6، ص311.   

 


نوشته شده در سه شنبه 91/11/17ساعت 8:59 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak