کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> اسفند 89 - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
خرید بلیط هواپیما، خرید و رزرو اینترنتی ، چارتر، سامتیک

























مائــده الهی

                                            بسم الله الرحمن الرحیم

                                          نمایش تصویر در وضیعت عادی

                                عید نوروز ، عید تکوینی یا عید تشریعی ؟!

 «عید» در لغت از ماده «عود» به معنى بازگشت است، و لذا به روزهائى که مشکلاتى از قوم و جمعیتى بر طرف مى‏شود و بازگشت به پیروزى‏ها و راحتى‏هاى نخستین مى‏کند، «عید» گفته مى‏شود، و در اعیاد اسلامى به مناسبت این که در پرتو اطاعت یک ماه مبارک رمضان و یا انجام فریضه بزرگ حج، صفا و پاکى فطرى نخستین به روح و جان باز مى‏گردد، و آلودگى‏ها که بر خلاف فطرت است، از میان مى‏رود، «عید» گفته شده است.و از آنجا که روز نزول «مائده» روز بازگشت به پیروزى، پاکى و ایمان به خدا بوده است حضرت مسیح علیه السلام آن را «عید» نامیده.

و همان طور که در روایات وارد شده نزول مائده در روز یکشنبه بوده ( 1) و شاید یکى از علل احترام روز یکشنبه، در نظر مسیحیان نیز همین بوده است.و اگر در روایتى که از امیر المؤمنین علیه السلام نقل شده مى‏خوانیم: کُلُّ یَوْمٍ لا یُعْصَى اللَّهُ فِیهِ فَهُوَ یَوْمُ عِیدٍ: «هر روز که در آن معصیت خدا نشود روز عید است». ( 2)نیز، اشاره به همین موضوع است؛ زیرا روز ترک گناه، روز پیروزى، پاکى و بازگشت به فطرت نخستین است.(3)

ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 89/12/27ساعت 2:39 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |

                                   اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

                 نمایش تصویر در وضیعت عادی

حتماً برا شما خیلی جالبه که بتونین با عالمى غیر ازین جهانى که تو اون زندگى مى‏کنین، مرتبط بشین.

مخصوصاً اگه اون عالم بتونه سدّى رو که بین ما و گذشته ها، و دوستان پیشین، و پدران و مادران و نیاکانمونه ، برداره؛ و ازون بالاتر، شما رو در جریان حوادث آینده هم قرار بده. اینکه آدم خیلی دوس داره با عالم ارواح ارتباط داشته باشه هم بخاطر همینه. متنی رو که در ادامه می خونین یه بررسی اجمالیه درباره ارتباط با عالم ارواح:

ادامه مطلب...

نوشته شده در چهارشنبه 89/12/18ساعت 9:34 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |

                                     بسم الله الرحمن الرحیم

 اسامی مبارک حضرت مهدی علیه السلام با الفاظ مختلفی در بسیاری از کتب مذهبی اهل ادیان و ملل مختلف جهان آمده که برخی از آن ها چنین است:

«صاحب» در صحف ابراهیم علیه السلام ، «قائم» در زبور سیزدهم ، «قیدمو» در تورات به لغت ترکوم ، «ماشیع» - مهدی بزرگ – در تورات عبرانی ، «مهمید آخر» در انجیل ، «سروش ایزد» در زمزم زرتشت ، «بهرام» در ابستاق زند و پازند ، «بنده یزدان» در زند و پازند ، «لند بطاوا» در هزار نامه هندیان ، «شماخیل» در ارماطس ،

 «خوراند» درجاویدان ، «خجسته» در کندرال فرنگیان ،«خسرو» در کتاب مجوس ، «میزان الحق» در کتاب اثری پیغمبر ، «پرویز» در کتاب برزین آذر فارسیان ، «فردوس اکبر» در کتاب قبروس رومیان ، «کلمة الحق» در صحیفه آسمانی ، «لسان الصدق» در صحیفه آسمانی ، «صمصام الاکبر» در کتاب کندرال ، «بقیة الله» در کتاب دوهر ،

 «قاطع» در کتاب قنطره ، «منصور» در کتاب دید براهمه ، «ایستاده» در کتاب شاکمونی ، «ویشنو» در کتاب ریگ ودا ، «فرخنده» در کتاب وشن جوک ، «راهنما» در کتاب پاتیکل ، «پسر انسان» در عهد جدید (اناجیل و ملحقات آن) ، «سوشیانس» در کتاب زند و هومومن یسن از کتب زردشتیان ، «فیروز» در کتاب اشعیای پیامبر ، و در کتاب «شابوهرگان» کتاب مقدس «مانویه» ترجمه «مولر» نام «خرد شهر ایزد» آمده که:« باید در آخر الزمان ظهور کند ،و عدالت را در جهان آشکار سازد.»(1)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1.موعود نامه، فرهنگ الفبایی مهدویت ص 94 (مجتبی تونه ای) به نقل از نجم الثاقب ، باب دوّم ؛ الزام الناصب ، ج1 ، ص 481.

 


نوشته شده در پنج شنبه 89/12/12ساعت 8:41 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |

                                            بسم الله الرحمن الرحیم

                        

یکی از اثرات مهمی که انتظار  حضرت مهدى علیه السلام دارد حل نشدن در مفاسد محیط و عدم تسلیم در برابر آلودگی ها است.

هنگامى که فساد فراگیر مى شود و اکثریت یا جمع کثیرى را به آلودگى مى‏کشاند گاهى افراد پاک در این بن بست سخت روانى قرار مى‏گیرند، بن بستى که از یأس اصلاح کردن سرچشمه مى‏گیرد.

گاهى آنها فکر مى‏کنند کار از کار گذشته و دیگر امیدى به اصلاح نیست، و تلاش و کوشش براى پاک نگاهداشتن خویش بیهوده است، این نومیدى و یأس ممکن است آنها را تدریجاً به سوى فساد و همرنگى با محیط بکشاند و نتوانند خود را به صورت یک اقلیت صالح در برابر اکثریت ناسالم حفظ کنند و همرنگ جماعت نشدن را موجب رسوائى بدانند!

  ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 89/12/7ساعت 9:12 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak