کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> آیات قرآن و قانون اساسی - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























مائــده الهی

                            بسم الله الرحمن الرحیم

                راه اقوم

 به اصل و اساس و مقیاس هر چیزی قانون گفته می شود. همچنین مجموعه‏اى از مقررات و دستورات که در روابط  مختلف مردم تهیه و تدوین شده است نیز قانون نام دارد. (1) یک سری از مقررات وجود دارد که نوشته خود انسان است که قابل تغییر و تعطیل است مثل قوانین راهنمائی و رانندگی و یا قوانین زندگی در کشورهای کمونیستی ، از طرفی  مجموعه ای از دستورات و قوانین نیز هستند که نوشته خداوند عالم است و جنبه تکوینی دارد و هرگز تغییر و تبدیل بردار نیستند و دقیقا منطبق با نیازهای نه کاذب ، بلکه اصلی انسان و هماهنگ با سایر موجودات می باشد مانند کُلُّ نَفْسٍ بِما کَسَبَتْ رَهینَة هر کس در گرو اعمال خویش است(مدثر 38)

 در اینجا جهت پرهیز از اطاله کلام به چند مورد از قوانین حاکم بر انسان و رفتار های او و همچنین قوانین مربوط به سایر موجودات اشاره می شود.ضمنا یاد آوری می شود که به آیات نوشته شده از جنبه یک قانون نگاه فرمائید نه صرفا یک آیه از قرآن. 

 قانون اول: وَ لا یَحیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلاَّ بِأَهْلِهِ  نیرنگ بد تنها دامان صاحبانش را مى‏گیرد (فاطر 43)

 قانون دوم: فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدیلاً وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْویلا پس هرگز براى سنّت خدا تبدیل نخواهى یافت، و هرگز براى سنّت الهى تغییرى نمى‏یابى! (فاطر 43)

قانون سوم: قُلْ کُلٌّ یَعْمَلُ عَلى‏ شاکِلَتِه بگو: «هر کس طبق روش(و خلق و خو و نیت) خود عمل مى‏کند(اسراء 84)

اصل چهارم: إِنَّهُ مَنْ یَتَّقِ وَ یَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لا یُضیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنینَ هر کس تقوا پیشه کند، و شکیبایى و استقامت نماید، (سرانجام پیروز مى‏شود؛) چرا که خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمى‏کند! (یوسف 90)

 اصل پنجم: وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً و هر کس تقواى الهى پیشه کند، خداوند راه نجاتى براى او فراهم مى‏کند(طلاق 2) بیائید همه با هم آیات قرآن را تلاوت کنیم و درباره ی قوانین آن فکر کنیم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1. فرهنگ ابجدی- ماده قنن - با تلخیص.

نوشته شده در چهارشنبه 92/7/10ساعت 11:54 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak