شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
بسم الله الرحمن الرحيم . پشتوانه همه کارهاي افراد عقايد و افکار آنان است. هيچ کاري از هيچ فردي صادر نمي شود مگر اينکه آن کار ناشي از اعتقادات وي است . نظر به اهميت ويژه اي که عقائد هر شخص زندگي وي و سرنوشت او دارد درين اتاق از همه عزيزاني که مايلند درباره اعتقادات خود بيشتر تحقيق کنند دعوت به گفتگو و تبادل نظر مينماييم تا در سايه بحث و تحقيق بيشتر درباره اعتقادات خود به زندگي مادي و معنوي خود نشاط و عمق بيشتري بدهيم.

پيام‌هاي اتاق

ساعت ویکتوریا

سنجش

+ *سوال شماره12:* با توجه به نقش مهم صدا و سيما در فرهنگ جامعه و فسادي که امروزه بخاطر برخي از برنامه هاي اين سازمان دامنگير مردم شده است آيا مسئولين اين سازمان (مسئولين و مديران جزء و کل) نبايد مورد سوال قرار بگيرند؟
سلام عليکم ، جزء چرا ولي کل خير ! چراکه بقول بعضي از کجا معلوم مصلحتي در کار نيست !؟ حالا بماند که آيا ما به مثلا يک سوم از اطلاعات ايشان دست رسي داريم !؟ و بدليل اين حرفها همان که عرض شد ، يعني نمي توان کل را زير سوال برد ! مگر اينکه اين قانون همه جا صادق باشد که گويا چنين نيست !
با يک نگاه به مطالبي که در پاسخ به پرسش 11 گفته شده بعرض بنده که در بالا گفتم مي رسيم
سنجش
سلام عليکم جناب يزدي..ممنون از شما. کل، تذکرات خودشونو ميدن ولي وقتي برخي مديران جزء اصل و ارزش رو به تقاضاي مخاطب ميدن و کاري به نياز اون ندارن و با اين وجود کاري از پيش نميره. به نظر ميرسه بخشهاي مختلف اين کشور دچار يه مافياي پيچيده شده که نمونه اونم تعويض قدرت بعد از 25 سال از شروع انقلاب بود.
سنجش
در صدا و سيما هم يه احمدي نژاد 8 سال قبل (نه احمدي نژاد 4 سال قبل) ميخواد تا به عنوان نقطه شروع خارج کردن قدرت از دست برخي افراد باشه. شايد خروجي جشنواره عمار يه همچين افرادي باشه.
سلام جناب سنجش محترم .ممنون از سوال خوبتون .من هم با شما موافقم ،ولي قبل از تلويزيون بايد زياد به سينما پرداخت که همه ي دغدغه هاي خيلي هاشون فقط دنياست و مسائل غير اخلاقي ...واقعا بايد جلوي اين بي بندو باريها گرفته بشه ...
سنجش
سلام خانم مديونم به شهداء ارجمند..ممنون از شما..تلويزيونم يه سينماي بزرگه که 24 ساعته داره برنامه پخش ميکنه . البته جذابيت فيلمها و برنامه هاي تلويزيون برا مخاطبين خاص خودش باعث ميشه که افراد جذب اون بشن. حال صحبت در اينه که سياست گذار اين برنامه ها کيه؟ و طبق چه موازين عقلي يا شرعي اجازه ميده برخي برنامه هاي مضر نمايش داده بشه؟!
خب کي بايد جلويش را بگيرد ؟ حالا چه در کل سينماي شبانه روزي و چه در کل سينماهاي ديگر ؟ و چه در کل جاها !؟ کل ؟ يا جزء ؟ کي ؟ کي جلودار است !؟
بله باهاتون موافقم ...حضرت امام خميني رحمه‏الله درباره اهميت صدا و سيماي جمهوري اسلامي مي‏فرمايد: «صدا و سيما بايد دانشگاهي عمومي براي هدايت و تربيت مردم باشد؛ يعني دانشگاهي که در سطح کشور گسترده است و بايد به اندازه‏اي که مي‏شود، از آن استفاده کرد .
و همينطور هم صحبت حضرت آقا "صدا و سيما، مدرسه‏اي عمومي براي همه قشرها در سراسر کشور است. برداشت ما از صدا و سيما اين است که آن را دانشگاهي براي تدريس اصول اسلامي ـ انقلابي بدانيم. امام که فرمودند دانشگاه، در دانشگاه چيزي تدريس مي‏شود؛
در اين دانشگاه چه چيزي مي‏خواهد تدريس شود؟ آنچه در اين دانشگاه تدريس مي‏شود، عبارت از پيام‏ها، پايه‏ها، مفاهيم و درس‏هاي اسلام ناب و اسلام انقلابي و اسلام واقعي است. اين، آن چيزي است که در صدا و سيما ايده‏آل است" ولي متاسفانه گاهي بر خلاف اينها رودر تلويزيون مشاهده مي کنيم ..
باد صبا
سلام عليکم مشکل اينجاست که در باب فرهنگ سازي هر کدام نظري دارند که در اينجا معيار درست براي اين فرهنگ سازي پيدا نمي شود . مثلا بعضي مي گويد تلويزيون بايد براي همه ي مردم در همه قشر و سني برنامه قابل پخش داشته باشد . هرکس هر آنچه که مايل است ببيند گاهي برنامه معرفت و يا به سمت خدا را مي بينند و گاهي سريال هايي که بغضا دو ريال هم نمي ارزند . بعض فرهنگ سازان عقيده دارند که دنياي امروز دنياي زرق و برق
باد صبا
و دنياي تجمل است چيزي که اغلب شيطان براي فريب از آن سود مي جويد حال آنکه اگر بخواهيم جواني را کنترل کرده که حداقل سراغ ماهواره و اينترنت همراه فيلتر شکن و تفريحات ناسالم نرود لازم است ما هم قدري فريبندگي براي جذب مخاطب داشته باشيم که شايد بين ده تا زرق و برق بشود دو تا کلمه هم حرف درست و حساب هم جاي داد.و جوان از دست رفته را اندکي کنترل کرد.
باد صبا
اما شايد اين گونه فرهنگ سازي بعضا از طرف بعضي ارگان ها جوابگو باشد اما مشکل اينجاست که مردم ارگان صدا سيما را ارگاني از طرف مسئوليني که داعيه دين دارند مي دانندو اين هم يعني اين که دين همين است که مي بينيم يعني ايده ال جامعه اسلامي همين است و متاسفانه ضرر ناشي از آن از منفعت آن بيشتر است.
سنجش
ممنون از دوستان بزرگوار...در مورد اصل برنامه هاي صدا و سيما همونطور که در نظرات قبلي عرض شد (البته به نظر حقير) يه باند ذي نفوذ وجود داره که رهبري، سعي ميکنه افراد صلاحيت دار رو جايگزين اونا کنه. در مورد جابجائي قدرت دولتها اين قضيه مشهود بود. البته در مورد صدا و سيما يکم طول ميکشه. ولي به هر حال تلويزيون نبايد به بهونه دفع افسد به فاسد هر برنامه اي خواست نشون مردم بده.
سنجش
ضمن اينکه نسبت برنامه هاي غير ديني به برنامه هاي ديني خيلي بيشتره. بايد نياز در نظر گرفته بشه نه تقاضا.
چراغ جادو
گروه بحث آزاد درباره اعتقادات
vertical_align_top