کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله شاهکار عالم خلقت - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























مائــده الهی

                                         بسم الله الرحمن الرحیم

 شاهکار عالم خلقت

                                     

  تا حالا به این نکته فکر کردین که ابتدای این عالم خلقت از کجا شروع شد؟ جالبه که بدونیم ترتیب خلقت از زمین و آسمون شروع نمیشه چون آسمونو زمین اولین مخلوق نبودن. به نظرم رسید بهتره جواب رو از این روایت بسیار زیبا و دلشین بگیریم.

جابر بن عبد اللَّه نقل کرده که به پیامبر اکرم گفتم اول چیزى که خداوند آفرید چه بود. فرمود نور پیامبرت بود اى جابر که از آن تمام خیر و خوبیها را آفرید بعد آن نور را در مقام قرب خود هر چه خواست نگه داشت سپس بچند قسمت تقسیم نمود از یک قسمت عرش و از دیگرى کرسى و حاملین عرش و نگهبانان کرسى را از یک قسمت دیگر قسمت چهارم را در مقام حبّ قرار داد تا موقعى که خواست

آنگاه بچند قسم تقسیم نمود از یک قسمت قلم و از قسمت دیگر لوح و از قسمت دیگر بهشت را آفرید.قسمت چهارم را در مقام خوف نگهداشت تا زمانى که میخواست سپس بچند قسم تقسیم نمود ملائکه را از یک قسمت و خورشید از قسمت دیگر و ماه و ستارگان را از قسمت سوم قسمت چهارم در مقام رجاء قرار داد تا هنگامى که میخواست آنگاه چهار قسمت کرد عقل را از یک قسمت علم و حلم را از

قسمت دیگر و عصمت و توفیق را از قسمت سوم و قسمت چهارم را در مقام حیاء قرار داد تا موقعى که میخواست سپس با دیده هیبت بر او نگریست آن نور بصورت قطرات درآمد یک صد و بیست و چهار هزار قطره شد که از هر قطره‏اى روح پیامبر و رسولى را آفرید سپس ارواح انبیا تنفسى کردند و از تنفس آنها ارواح اولیا و شهداء و صالحین را آفرید.(1)

اینجاس که آدم فقط باید بشینه و صفات شاهکار عالم خلقت رو تماشا کنه و بگه فَتَبارَکَ اللَّهُ رَبُّ الْعالَمین جاوید و پربرکت است خداوندى که پروردگار عالمیان است!(غافر64)

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- بخش امامت-ترجمه جلد هفتم بحار الانوار، ج‏3، ص: 20

 


نوشته شده در چهارشنبه 91/7/12ساعت 5:42 عصر توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak