کد صلوات شمار برای وبلاگ
//--> ماه رمضان و یادگاری آن!!! - مائــده الهی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

























مائــده الهی

                                                     بسم الله الرحمن الرحیم

                      اراده

 ماه مبارک رمضان به پایان رسید اما  این ماه یک سری از استعدادهای نهفته در انسان را بیدار کرد . بعد از ماه مبارک رمضان این ما هستیم که باید از استعدادهای شکوفا شده درونی خود که به برکت ماه رمضان به آنها پی برده ایم محافظت کنیم. در این جا به چند نمونه از مواردی که این ماه به همه ثابت کرد، اشاره می شود:

 1- انسان می تواند هر روز وقت بگذارد و حد اقل یک جزء از قرآن کریم را تلاوت کند بنابراین خواندن روزانه 50 آیه از قرآن کریم در روزهای دیگر حتما دشوار نخواهد بود.

 2- انسان دارای چنان اراده ی قوی هست که می تواند از صبح تا شب گرسنگی و تشنگی را تحمل کند بنابراین می تواند به خاطر دیر شدن غذا و خوراک و ... به کسی پرخاش نکند.

 3- روحیه لطیف داشتن در گرو کم خوری به دست می آید بنابراین هر شخصی می تواند به راحتی این روحیه را با پرهیز از پرخوری ، در خود ایجاد و آن را حفظ کند.

 4- همه افراد اگر بخواهند می توانند حد اقل یک ساعت قبل از اذان صبح بیدار باشند بنابراین در روزهای دیگر به راحتی می شود نیم ساعت قبل از اذان صبح بیدار بود.

 5- برخی  کارهای ما مثل زیاد خوابیدن، زیاد خوردن، مواظب زبان خود نبودن و...بیشتر از روی عادت بوده، بنابراین همانطور که در طول یک ماه بر بعضی از عادات خود غلبه کرده و آنها را کنترل نمودیم در سایر ایام سال هم می توانیم با توکل بر خداوند نسبت به کارهای بد، ترک عادت و به انجام کارهای خداپسند عادت کنیم.

 شما از ماه رمضان چه یادگاری دارید؟   

 


نوشته شده در جمعه 92/5/18ساعت 10:3 صبح توسط <رهگذر> نظرات ( ) |


Design By : Pichak