شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
بسم الله الرحمن الرحيم . پشتوانه همه کارهاي افراد عقايد و افکار آنان است. هيچ کاري از هيچ فردي صادر نمي شود مگر اينکه آن کار ناشي از اعتقادات وي است . نظر به اهميت ويژه اي که عقائد هر شخص زندگي وي و سرنوشت او دارد درين اتاق از همه عزيزاني که مايلند درباره اعتقادات خود بيشتر تحقيق کنند دعوت به گفتگو و تبادل نظر مينماييم تا در سايه بحث و تحقيق بيشتر درباره اعتقادات خود به زندگي مادي و معنوي خود نشاط و عمق بيشتري بدهيم.

پيام‌هاي اتاق

درب کنسرو بازکن برقی
+ نظر متفاوت يک مرجع درباره رايتل :http://itna.ir/vdcjyte8.uqeiyzsffu.html آيا واقعا نوع استدلالي که از آن تحريم رايتل در مي آيد و به استناد آن چندين مرجع بزرگوار نظر تحريمي داده اند، *اگر بخواهد به قاعده تبديل بشود، موضوعات متعدد ديگري را در بر نمي گيرد؟* آيا فرقش با مسائل ديگر اين نيست که *عده اي حرفه اي الاستفتاء با مهارت، سوالش را براي مراجعش معظم طرح نکرده اند*؟
اي کاش *رسانه هاي مستقل و حرفه اي و متعهد و فعال* در قم داشتيم که در چنين مسائلي ورود پيدا مي کرد و مي رفت از تک تک مراجعي که نظر داده اند مي خواست مباني فقهي و اصولي فتوايشان را بصورت مشروح بيان کنند
بنظر بنده حقير، اگر هر کدام از هر مراجع معظم تقليد يکي از جلسات درس خارج هفتگي شان را روي بحث فقهي و استدلالي پيرامون مسائل مستحدثه و فتواهاي جديد بگذارند خيلي در توسعه مسائل روز تاثير خواهد داشت.
مخالفت 4 مرجع تقليد با سرويس مکالمه تصويري رايتل http://itna.ir/vdcjy8e8.uqeivzsffu.html لطفا نگاهي هم به نظرات ذيل خبر بيندازيد.
سنجش
سلام جناب مهندس...ممنون از اطلاع رسانيتون..قياساتها معها !
سلام عليکم جناب مهندس ... ممنون ، هم از اطلاع رساني و هم از پيشنهاد ، فقط اگر جلسه اي در باره ي اوضاع فعلي جامعه داشته باشند خيلي خوب مي شود که مردم را از زير فشاري که بر آنها وارد مي شود درآورند ، خصوصا مقلدينشان را
سلام. ممنون، جناب يزدي، جلسات درباره اوضاع فعلي رو هم من موافقم منتها نوعاً تخصص حضرات فقه و اصول و حواشي اون هست و مسائل فعلي جامعه بخش عمده اش فقه و اصولي نيست و لذا اگر بماهو مرجع بخواهند ورود پيدا کنند شايسته و بايسته نيست. اگر اتفاقاً نظر هم بدهند وغيرکارشناسي باشدخداي ناکرده حرمتشون مخدوش ميشه درافکار عمومي وصحيح نيست.
جناب سنجش متوجه منظورتون نشدم :) قياسات کدوم اقوال معها؟ اقوال مخالفين يا موافق يا نظر بنده يا ... ؟
سنجش
چي بگم جناب مهندس ؟:) فکر ميکنم يجورائي احوط جمع بين همه اقواله هم موافقين ، هم مخالفين ، هم نظر شما و هم نظر مراجع :D
چون اتاق آزاد انديشيه عرض ميکنم که اين احتياطات آقايون ريشه بسياري از مشکلاته. بعض اوقات بلکه بسياري اوقات احتياط همان مسامحه ايست که نتيجه اش همان حلال کردن حرام يا حرام کردن حلال است. با کليت احتياط مشکلي ندارم ها ولي مشي و مذاق بعضي آقايون احتياطات بيش از حد است که گاه حس ميشه ناشي از عدم شجاعت يا راسخيت در علم است يا ترس از عواقب و مصلحت انديشي هاي بعضا غير ضرور و نه واقعاً حيرت در موضوع علمي.
من خودم در محضر مرجعي بودم که فرمودند (در مورد ضامن بودن قرض گيرنده اگر تاخير در پرداخت قرض کند و منجر به ضرر قرض دهنده بشود) نظرمان اينست (که قرض گيرنده بايد جبران ضررکند) ولي فتوا نمي دهيم!!! مسائل خيلي زياد ديگري هم ميشود مثال زد مثل موسيقي، تراشيدن ريش، اذن پدر در باکره متعه و ... احتياطهاي آقايون بعضا عملا منجر به تبديل حرام به حلال يا بالعکس شده. خواهشا شما ديگه احتياط نفرماييد :)
سنجش
بنده که اهل احتياط نيستم ولي از نظر برخي آقايون تعجب ميکنم:)
همين حالا داريد احتياط ميکنيد و محافظه کاري :) يا با بنده کمترين تعارف داريد يا با مراجع عظام يا با هر دو :)
سنجش
نه جناب مهندس..محافظه کاري در کار نيست. تعجب که محافظه کاري نيست :)
*ابرار*
:)
جناب سنجش ترجيح دادم ادامه نظراتم را در ذيل اين پيام در اتاق حوزه که خصوصي تر است بدهم. ممنون.
:) اتاق حوزه !؟ دو شغله !؟ چشم قانون دور !
:) قانونش هنوز ابلاغ نشده :)
درب کنسرو بازکن برقی
گروه بحث آزاد درباره اعتقادات
vertical_align_top